nedelja, 15. april 2012

Moj prvi koi krap

V letošnjem letu, sem si med drugim potihoma zadal cilj, da bi ujel svojega prvega koi krapa. Potihoma zato, ker so v naših vodah redki in moraš imeti kar nekaj sreče, da na suho potegneš tega lepotca. Koi krap, ali samo koi, je barvna linija krapa (Cyprinus carpio). Ne ve se natančno kje in kdaj so se pojavili prvi koi krapi, ampak vpliv Japonske na selekcijo in razvoj koi krapov je nedvomno največji. Prvi pisani viri o barvnih krapih v podrocju Nigatta gorja na Japonskem datirajo iz sredine devetnajstega stoletja. Koi krap se je v naših vodah pojavil kot okrasni krap v domačih ribnikih. Predvidevam, da so v manjših ribnikih le-ti toliko zrasti, da so jih lastniki raje spustili v "divje" vode, kjer so se tudi začeli pojavljati.

Ker bo v mesecu maju ribji drst, torej bo takrat riba delala zelo slabo, junija pa z družino planiramo letni dopust, sem si rekel, da moram čas do takrat čimbolje izkoristiti. Zato sem se začel spogledovati s koledarjem in si planirati čas za ribolov. In ker so bili prejšnji vikend velikonočni prazniki, sem si naslednji vikend, med 13.4. in 15.4. rezerviral za krajšo kampanijo na bližnji dupleški gramoznici. Za vodo sem prišel v petek okrog 13h. Spotoma sem se spomnil, da sem pozabil poleg vzeti skodelico za kavo, zato sem se zapeljal do bližnje trgovine in kupil eno.

Vremenska napoved za vikend ni bila najbolj obetavna, napovedano je bilo oblačno vreme z občasnimi padavinami. Temperature čez dan naj bi se dvignile največ do 15°C, ponoči pa okrog 5°C. To me ni odvrnilo od ribolova. Ko sem prišel za vodo sem najprej preveril kako je z zasedenostjo. Pozicija, na katero sem računal je bila prosta, blizu je bil sicer dnevni ribič, ki pa je čez nekaj ur zaključil in šel domov. Ker je bilo oblačno in dokaj nestanovitno vreme mi je bil cilj, da čimprej znosim vso opremo na pozicijo in si postavim šotor. Nato je sledila postavitev rod poda in palic, na katerih sem imel sisteme že pripravljene. Markiral nisem, saj sem lovil na isti poziciji kot nazadnje, le da je bil tokrat vodostaj za odtenek višji. Vrgel sem vse tri sisteme v vodo in začel z dokončno postavitvijo tabora. Te stvari imam rad porihtane in zložene, tako da se ob vodi počutim dobro in kar je najpomembneje udobno. Rad imam svoj red, tako da potem ko rabim kakšno stvar, točno vem kje jo imam. 

Šotor je postavljen

Pogled na moj tabor


Strah, da bi me med postavljanjem šotora dobil dež je bil odveč. Ravno nasprotno, čez oblake je posijalo sonce. Naslednji korak je bil priprava krmišča. Kot ponavadi sem si doma pripravil partikel v katerega sem dal kuhano koruzo, drobne počasi toneče halibut pelete, narezane bojle in ptičjo hrano. 

Partikel
Za vabo sem nameraval stestirati dve vrsti domačih bojl, BFB Fish in pa BLB Grilled Kangaroo. Slednjo sem sicer na tej vodi uspešno stestiral, vendar takrat sem imel čisto sveže bojle, nič konzervirane. Ker pa sem te bojle delal pred petimi dnevi, sem jih moral dati v sol. S tem sem preprečil, da bi se mi pokvarile.

BFB vs. BLB
Žal pa se moja želja, da bom obe bojli istočasno stestiral ni uresničila. Še vedno ne vem točno zakaj, vendar bojle so se mi drobile. Ko sem jih z iglo prepičil, se mi je skoraj vsaka zdrobila ali pa bila tako krhka, da se mi je ob metu v vodo padla z lasu. Res je, da sem bojle prvič konzerviral s soljo, predvidevam da sem jih prej premalo posušil ali pa je bila sol vlažna. Vsaka šola nekaj stane....

BFB Fish

BLB Grilled Kangaroo

Jezen nase in na svojo napako sem razmišljal kako naprej. S temi bojlami ziher ne morem loviti, ker mi prehitro padejo z naveze. Ni mi preostalo drugega, kot da sem z njimi hranil, lovil pa na druge, kupljene. Ne najbolj posrečena kombinacija, vendar ni druge. 

Vaba na prvi palici

Na prvo palico sem dal kupljeno bojlo Star Baits Tuna max, katero sem namočil v sardinino olje. 

Drugi sistem

Na drugo palico sem dal dve umetni popup koruzici od Enterprise tackle popup sweet corn, katere sem prej namočil v Solarjev sadni dip. Vmes sem dal svinec, tako da je bila vaba ravno prav zbalansirana.

Solar Quench

Ta kombinacija se je kasneje izkazala za zmagovito, saj sem imel nanjo največ prijemov. Na tretjo palico sem dal tri navadne koruze.


Tretja vaba
Za koruzo sem se odločil iz preprostega razloga. Ker se je v tem času voda malce zagrela, bo počasi postal aktiven tudi amur. Koruza je pa odlična vaba za to borbeno ribo. Na prvi prijem sem čakal kar nekaj časa. Po eni strani razumljivo, saj sem s tem ko sem si pripravljal krmišče pregnal vse ribe, ki so bile tisti hip blizu. Poleg tega je pa dupleška gramoznica kar znana po tem, da riba dela večinoma ponoči. Žal se je uresničila napoved vremenoslovcev in je začelo deževati. Deževalo je celo noč. Spat sem se odpravil dokaj hitro, okrog 21h mislim da me je že zmanjkalo. Vendar ne za dolgo. 22.10h me je iz spanca vrgel zvok iz signalizatorja: "piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip, piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip" Napol v spancu stečem do palic in zategnem. Imel sem prijem na sredinski palici, torej na zbalansirani umetni koruzi.

Koi krap
In začela se je borba. Riba se zlahka ni predala in se je močno upirala. Ker vem, da so na tej vodi ribe zelo borbene niti nisem računal, da bi bilo glede na upor kaj večjega. Včasih ti manjši krap nudi bistveno večji upor kot velika riba. Počasi sem jo spravljal proti obali. V soju čelne svetilke sem v vodi iskal senco, kjer se bo riba prikazala. Tedaj pa šok! Naenkrat se mi dobesedno zasveti pred očmi. Ne pretiravam, resnično nisem bil pripravljen, da mi bo prijel koi krap, krap ki je značilen po svoji živi barvi. Poln adrenalina sem ga zajel v podmetalko in ga previdno odnesel do blazine. Najprej sem si ga ogledal. Bil je živo rumeno-oranžne barve. Res pravi lepotec! Žal sem bil sam, zato sem se moral z njim slikati s pomočjo samosprožilca. Na sliki se njegove barve slabše vidijo, saj mu bliskavica na fotoaparatu sredi noči odvzame nekaj njegove barve. Res škoda, da ni poleg mene kdo lovil, da bi naredil lepše slike. Kljub temu sem ga želel čimprej vrniti v njegovo kraljestvo, saj je nedvomno kralj med krapi. Močno upam, da bo še vrsto let plaval v vodi in se razvil v pravega kapitalca. Mogoče ga pa čez nekaj let ponovno ujamem. Naj povem, da kljub temu, da ni imel več kot 5-6kg, mi je več pomenil kot nekomu pomeni +15kg krap. 

Zadovoljen sem ponovno vrgel sistem v vodo, nastavil vse potrebno in odšel spat. Ponoči mi je celo uspelo odspati nekaj ur, naslednji prijem je bil ob 5h. Komaj sem se sklobacal iz tople spalke in odhitel do palic. Hitro zategnem prvo palico in začutim na drugi strani ribo. Počasi jo spravljam proti sebi. Takrat pa šok. Riba se je snela. Čudno si rečem, pa imam gor nove trneke. Mogoče se ni dobro pičila. Potegnem sistem iz vode, zamenjam vabo in ponovno vržem v vodo. Nekaj časa sem bil še pred šotorom, kot bi vedel, da bom imel spet prijem. In res, ob 5.15h sem imel prijem na sredinski palici. 

Krapek

Še en manjši krap. Dobro, samo da riba dela. Ker sem se v tem času dodobra prebudil, sem si na gorilniku skuhal kavo. Med pitjem kave sem imel še en prijem, krap caa. 3kg. Tokrat je prijel na bojlo Tuna max. Pogledam na uro, bila je 6h. Zgodilo se je kar sem si želel, riba je prišla na moje krmišče. Upal sem, da poleg manjših krapov pride na krmišče tudi kakšen kapitalec.

Ob 6.40h mi je prijel še prvi letošnji amur. Prvo noč pet prijemov, od tega štiri realizirane. Ni slabo sem si rekel in začel z dohranjevanjem krmišča. Vzel sem spod palico in s pomočjo spomba hranil pozicijo.
Prvi letošnji amur

Sobota je bila oblačna in deževna. Tudi shladilo se je. Deževalo je vsake toliko časa, vendar me to niti ni motilo. Imel sem svojo strehico, kjer sem se skril pred dežjem. 





Se je pa v tem času izkazala moja termo obleka Trakker Tundra, katero sem letos nabavil. Vsekakor vredna svojega denarja in jo toplo priporočam. Odlično je kljubovala tako dežju kot vetru.

Naslednji prijem sem imel ob 11h. Spet manjši krap. Deset minut kasneje še eden. Večina prijemov je bila na umetno koruzo. Zanimivo predvsem ker sem imel na tretji palici prave koruze, ki pa jih niso premamile. Po tistem prijemu se je ustavilo. Začelo je pihati. Zato sem probaval različne vabe, samo da bi prelisičil kakšnega kapitalca. Poleg bojle sem zmontiral pva mrežico katero sem napolnil z zdrobljenimi bojlami.

Bojla s pva dodatkom

Bojla v praškastem dipu

pop up gobica

Na tretjo palico sem dal polovico pop upa Berkley Pineapple in polovico Dynamite Baits Squid and Octopus Fluro

Čakam na prijem

Vmes je začelo ponovno deževati. Ker sem letos menjal šotor in ker sem vzel novi model, ki naj bi bila izboljšana verzija prejšnje Terra duo, me je zanimalo predvsem kako se bo ta novi material obnesel v dežju. 

Dež mu ne pride do živega

Čas sem izkoristil za kosilo. Na kampanijah čim manj kompliciram, zato kadar sem sam, si pripravim hitro in preprosto kosilo. 


Kosilo

Ob 16.45h sem imel močan prijem. Tokrat mi je uspelo prijem posneti:






Zadnja riba

Po tej ribi se je končalo. Čeprav sem upal, da bo ponoči končno prijelo kaj večjega se to žal ni zgodilo. V bližnji gostilni so imeli veselico, ki je trajala vse do pol enih zjutraj. Imeli so živo glasbo. In ker je ta gostilna 100m stran od vode je bilo to zelo nadležno. K sreči so takšne veselice tam bolj poredke. In kot se za tipično slovensko veselico spodobi, so se na koncu glavni borci še stepli. Ko so se končno spravili domov sem imel tri prijeme, žal vse tri nerealizirane. Dva se nista dobro pičila, eden pa mi je pobegnil za oviro. Blizu moje pozicije je v vodi podrto drevo. In če nisi dovolj hiter, ti riba kaj hitro pobegne v varno zavetje. Zjutraj sem se nenaspan zbudil in se ozrl v nebo. Ponoči sem razmišljal, da bom zjutraj čimprej pospravil šotor, saj ne bi rad, da me dobi še kakšna ploha. Ni večje muke kot pospravljati mokro opremo in le-to nato doma sušiti. K sreči je vreme zdržalo, zato sem lahko v miru pospravil vso opremo. Palice sem v upanju na kakšen prijem pustil do zadnjega. Okrog 10h sem imel vse spakirano, zato sem zaključil in se odpravil proti domu.

Čez 14dni me čaka nova kampanija. Z Miranom greva tokrat na Madžarsko.


Lep pozdrav pa dober prijem!

Ni komentarjev:

Objavite komentar